آخرین اخبار
کد مطلب: 80263
حشره اي که پيش ازمرگ وصيت مي‌کند!
تاریخ انتشار : 1393/05/23
نمایش : 1496
دانشمندان اخيراً پي برده‌اند که مورچه هنگامي که از نزديک شدن مرگ خود مطمئن مي‌شود، براي بازماندگان "پيغامي" مي‌گذارد و بوي خاصي از خود متصاعد مي‌کند که اعضاي خانواده‌اش با استشمام آن، خود را براي دفن مورچه -بلافاصله پس از مردن- آماده مي کنند.

به گزارش سلام لردگان به نقل از شبکه خبر، دانشمندان اخيراً پي برده‌اند که مورچه هنگامي که از نزديک شدن مرگ خود مطمئن مي‌شود، براي بازماندگان "پيغامي" مي‌گذارد و بوي خاصي از خود متصاعد مي‌کند که اعضاي خانواده‌اش با استشمام آن، خود را براي دفن مورچه -بلافاصله پس از مردن- آماده مي کنند.


هدف مورچه از متصاعد کردن بوي خاص از خود جلوگيري از خورده شدن جسدش توسط حشرات و حيوانات است.

اعضاي خانواده مورچۀ دَمِ مرگ، با استشمام بوي خاص منتظر مُردن مورچه مي مانند و همين که مُرد، جسدش را فوراً دفن مي کنند.

دانشمندان براي اطمينان از اکتشاف جديد خود، ماده اي را که در بدن مورچه اين بوي خاص را متصاعد مي کند، استخراج کردند و روي يک مورچه سالم و جوان گذاشتند و متوجه شدند که ديگر اعضاي خانواده براي دفن مورچۀ مذکور به تکاپو افتادند؛ اما وقتي که اين ماده از روي بدن مورچه برداشته شد، مورچه هاي ديگر آرام گرفتند و آن را رها کردند.

نکته جالب اين است که مورچه ها پس از دفن مورچۀ مرده، بدن هاي خود را مي ليسند تا بوي خاص مورچه مدفون را از خود دور کنند و توسط مورچه هاي ديگر زنده به گور نشوند و به کام حشرات و حيوانات نيفتند!

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس